Adverteren op LinkedIn in 2022: De ultieme gids

Adverteren op LinkedIn is uitgegroeid tot een essentieel onderdeel van hoe B2B bedrijven hun inkomsten verhogen.
LinkedIn’s newsroom zei dat ze momenteel 706 miljoen leden hebben uit 200+ landen.
Professionals en besluitvormers van bedrijven vormen vooral hun user base. Behalve dat zijn er ook meer dan 50 miljoen bedrijven op LinkedIn – Fortune 500 bedrijven inbegrepen.

Adverteer op LinkedIn en weet werkelijk hoe je er prospects mee kunt benaderen.

Je kunt bedrijven targeten op hogere besluitvormers door hun functie te bekijken.

Er is geen ander platform dat in de buurt komt van de targeting mogelijkheden van LinkedIn. Je moet dus weten hoe je dat moet doen.

Als je wilt leren adverteren op LinkedIn, dan ben je hier op de juiste plaats!

In de volgende tien minuten laat ik je zien hoe je op de juiste manier kunt adverteren op LinkedIn.

Waarom zou je vandaag op LinkedIn adverteren?

Men dacht vroeger dat LinkedIn gewoon de zoveelste vacaturesite zou zijn, alhoewel dat veranderde door de manier waarop mensen LinkedIn tegenwoordig gebruiken. Als je vandaag naar je LinkedIn feed gaat, zie je nauwelijks nog mensen posten over vacatures.

Veel LinkedIn gebruikers gebruiken deze plek nu om van experts en leiders te leren om beter te worden in hun carrière.

Kijk eens naar deze statistiek van LinkedIn:

  • 15 keer zo veel engagement op inhoudsberichten dan op vacatures.
  • 9 miljard content impressies per week.
  • 48% toename in betrokken feed tijd.

LinkedIn ontwikkelde zich van een website om banen te vinden tot een plaats waar je op de hoogte gehouden kunt worden van nieuws uit de industrie.

Het gebruikersbestand van LinkedIn is uitstekend. Hier zie je hoe het eruit ziet:

Er zijn in totaal 706 miljoen leden. Daarvan bevindt 70% zich buiten de VS. LinkedIn groeit ook nog eens in een snel tempo van 2 leden per seconde. Tegen de tijd dat je dit gelezen hebt, kunnen ze er 500.000 leden bij gekregen hebben.

Ja, hun ledenbestand is kleiner dan dat van Facebook. Maar, er is een enorme kloof tussen de mentaliteit van de gebruikers.

Een studie van LinkedIn toonde aan dat gebruikers naar hen komen om te netwerken. Behalve dat, om van leiders te leren en hun carrière te verbeteren.

Dit in tegenstelling tot Twitter of Facebook, waar mensen heen gaan voor vermaak.

Millward Brown maakte een studie dat LinkedIn gebruikers 1,7% meer open staan voor advertenties. Dit is niet verrassend omdat het publiek wil leren en advies zoekt.

Vanaf nu is LinkedIn het meest vertrouwde en merkveilige platform. Met alles wat er op Facebook en Instagram gebeurt over nepnieuws en misbruik, is dit absoluut een essentiële factor voor B2B bedrijven.

Zou je je Webinar advertentie een seconde na een badpak influencer op Instagram willen zien verschijnen? Ik denk het niet. Dat zal geen goed merkimago zijn voor B2B adverteerders. Afgezien daarvan is het publiek van Facebook en Instagram niet in de juiste mentaliteit om je webinar inhoud te consumeren.

Business Insider onthulde dat LinkedIn gebruikers geloven in de inhoud die ze op het platform zien, en dat de advertenties niet irritant zijn.

Hoewel al deze dingen er geweldig uitzien, is er ook een keerzijde aan adverteren op LinkedIn. Hun advertenties zijn het duurst in vergelijking met alle andere platforms.

Dus, hoeveel kost het?

Het zien van $ 5-6 kosten per klik op LinkedIn is niet ongewoon. Voor een publiek waar veel vraag naar is (besluitvormers), kunnen de kosten per klik oplopen tot $ 15 per stuk.

Volg deze stappen om na te gaan of je bedrijf geschikt is om op LinkedIn te adverteren.

  • Begin met het berekenen van je Customer Lifetime Value
  • Maak je klant persona. Doe onderzoek naar hun functies. Evenals de industrie waarin ze werken en het soort vaardigheden dat ze hebben.
  • Heb je een Customer Lifetime Value van ongeveer $ 5000 en heb je de professionele demografie herkend, adverteer dan op LinkedIn.

Je zult je moeiteloos door deze stappen heen kwalificeren als je een B2B bedrijf bent.

Ben je echter een B2C bedrijf, dan moet je zorgen dat je een uitstekende customer lifetime value hebt.

Als je accessoires verkoopt voor $ 5 per stuk, zul je met LinkedIn advertenties geen return on ad spend (ROAS) zien.

Maar als je te maken hebt met luxemerken als Gucci, Prada, of Cartier, zal LinkedIn goed passen door zijn rijke publiek.

Leden op LinkedIn hebben een gemiddeld gezinsinkomen van $ 83.000 per jaar. Wat betekent dit? Dit betekent dat ze ook een besteedbaar inkomen hebben voor high-end B2C artikelen.

Hoeveel kosten LinkedIn advertenties?

Een van de meest typische vragen bij LinkedIn advertenties is hoeveel het zou kosten.

LinkedIn advertenties zijn het prijzigst van alle social media platforms. Maar je krijgt wel de kwaliteit van het verkeer van ‘s werelds grootste verzameling van professionals online.

CPC (kosten per klik): $ 5,58
CPM (Kosten per 1000 impressies): $ 33,80
CPS (Kosten per verzonden bericht): $ 0,20

De advertentiekosten kunnen variëren omdat ze van veel factoren afhangen. Het globale gemiddelde kennen is niet genoeg.

Ad bidding: Hoe werkt het op LinkedIn?

Wat je campagne zal maken of breken als je op LinkedIn adverteert is het bieden van advertenties. Je moet weten hoeveel LinkedIn je rekent. Waarom? Omdat het anders is dan Facebook of Twitter.

Hier is een strategie handleiding voor je om te weten dat je het juiste doet als je op LinkedIn adverteert:

  • Betaal ik te veel voor mijn LinkedIn advertenties?
  • Gebruik ik de juiste biedingsstrategie?
  • Hoe passen verschillende LinkedIn marketingdoelen je biedingsstrategie aan?
  • Hoe word ik in rekening gebracht? Wat zijn “Chargeable clicks” op LinkedIn?

Het kostenmodel voor elk social media platform is anders. Je moet er alles over weten voor je beslist je geld op een platform te zetten.

Hoe je effectief op LinkedIn kunt adverteren

Ik begrijp dat er op LinkedIn geen ruimte voor fouten is als je maar een klein budget hebt. Omdat de advertentiekosten op LinkedIn hoger zijn dan op andere social media platforms, moet je eerst leren hoe je een effectieve advertentie maakt voor je iets lanceert.

Hier is wat je moet leren:

  • Ontdek hoe je je eerste LinkedIn advertentie account maakt.
  • Kies de meest overtuigende LinkedIn advertentiedoelstelling op basis van je KPI’s
  • Begrijp welke inhoud op LinkedIn het meest geschikt is.
  • Met welke advertentietargeting je moet beginnen.
  • Welk advertentieformaat je moet gebruiken.
  • Meet, rapporteer en optimaliseer je campagnes.

Hier is een link waar je al deze dingen kunt leren.

Leer de juiste LinkedIn advertentie specs en banner beeldformaten kennen

Op de hoogte blijven van nieuwe advertentieformaten zal je zeker helpen. Hier zijn enkele van de recente veranderingen die LinkedIn heeft doorgevoerd.

Advertentie met één afbeelding

Introductie tekst
Je kunt tot 600 tekens gaan, maar ik raad aan er minder dan 150 te gebruiken. Als je dat doet wordt het mobiel-vriendelijk.

De kop
Maximaal 200 tekens. Ik raad aan het kort te houden tot 60-70 tekens.

Beschrijving
Je kunt dit leeg laten.

Call-To-Action
Een nieuwe functie. Je kunt kiezen uit voorgemaakte CTA’s zoals Solliciteer, Download, en Bekijk Offerte. Meer informatie, Inschrijven, Registreren, Lid worden, Bijwonen, en Demo aanvragen zijn ook inbegrepen.

Horizontale beeldverhouding
Moet korter zijn dan 1:1, want dit wordt zowel op mobiel als op desktop weergegeven.

Vierkante beeldverhouding
Moet 1:1 zijn. Beide worden weergegeven op mobiel en desktop.

Verticale beeldverhouding
Moet groter zijn dan 1:1 (9:16, 2:3, 4:5). Verschijnt alleen op mobiel.

Berichtadvertentie
Berichtadvertenties bieden adverteerders de mogelijkheid om hun doelgroep rechtstreeks berichten te sturen. Een LinkedIn gebruiker kan in 30 dagen maar 1 bericht van een adverteerder ontvangen.

Als je erin slaagt een berichtadvertentie naar een lid te sturen, kunnen andere concurrenten geen berichtadvertentie naar die gebruiker sturen. Afgezien daarvan blijft je merkaanbod 45 dagen in de LinkedIn inbox van de gebruiker staan.

Andere specificaties die je moet weten:

Verstuurder
Kies uit beschikbare adverteerders. Je moet rechtstreeks contact opnemen met LinkedIn als je wilt dat de afzender van je bedrijfspagina komt.

Onderwerp
Maximaal 60 tekens.

Hoofdtekst
Maximaal 1500 tekens.

Uitgaande links
Dit zijn links in je berichten die een gebruiker naar je landingspagina sturen. Je kunt er tot 3 gebruiken.

Hyperlinked tekst in het bericht
Maximaal 70 tekens

CTA-knop (call-to-action)
Maximaal 20 tekens

Creative banner
Deze banner verschijnt niet binnen de berichtenadvertentie. Hij verschijnt alleen op de desktop versie aan de rechterkant van de inbox van de gebruiker. Dit is optioneel.

Carrousel advertentie
Als je meerdere aanbiedingen of producten tegelijk wilt uitdelen, dan is de carrousel advertentie beslist iets voor jou.

Hier zijn de specificaties die je moet weten:

Het aantal kaarten
Maximaal 10, minimaal 2.

Introductie tekst
Maximaal 255, maar ik raad aan met 130-150 te werken voor mobielvriendelijkheid.

Beeldspecificatie
Each card should be 1080 × 1080 pixels.

Niet-leadgeneratie formulier koptekst
Maximaal 45 tekens

Leadgeneratie formulier koptekst

Maximaal 30 tekens

CTA-optie
7 mogelijkheden: Meld je aan, Vraag nu aan, Download, Vraag een offerte aan, Leer meer, Schrijf je in en Registreer. Alleen open voor leadgeneratie formulier carrousel.

Videoadvertentie

Specificaties die je moet weten:

Introductie tekst

Maximaal 600 tekens.

Duur van een video

3 seconden tot 30 minuten. Pro tip: streef naar minder dan 15 seconden.

Bestandsformaat

MP4

Vereisten voor beeldverhouding

  • Horizontaal 16:9, 1920×1080, 1200×675
  • Vierkant 1:1, 360x360px, 1920x1920px
  • Verticaal 9:16, 720×920 – Werkt alleen op mobiel.

Video bijschriften

SRT-formaat

Video thumbnail

JPG of PNG (de beeldverhouding moet bij de video passen)

Video koptekst

Maximaal 70 tekens voor mobielvriendelijkheid. Maximaal 200 tekens.

Call-to-action (CTA)

Opties kunnen gekozen worden uit LinkedIn.

Gids voor targeting op LinkedIn

Je moet de betekenis en verschillen van de volgende kennen om targeting onder de knie te krijgen en met succes op LinkedIn te adverteren.

  • Bedrijfsfacet targeting
  • Forecasting tool
  • Plaats en taal
  • Functies
  • Functietitel
  • Senioriteit
  • Aantal jaren ervaring
  • Vaardigheden van de leden
  • Bedrijfsnaam, bedrijfstak, grootte
  • Opleiding
  • Diploma’s
  • Studiegebieden
  • Interesse targeting
  • Karaktertrekken van leden
  • LinkedIn groep targeting
  • Demografische gegevens

De laatste LinkedIn advertentie benchmarks

Om te weten of je advertenties goed presteren, moet je de volgende advertentie-benchmarks goed evalueren:

  • Click-through rate
  • Leadgeneratie formulier invulpercentage
  • Kosten per klik
  • Engagement percentage
  • Kosten per lead
  • Kosten per impressie
  • Conversiepercentage
  • Kosten per conversie
  • LinkedIn berichtadvertenties en InMail’s benchmarks
  • LinkedIn videoadvertentie benchmarks.

Volg alles in deze gids en ik garandeer je dat je succes zult hebben als je op LinkedIn adverteert. Begin vandaag nog je bedrijf te laten groeien door online met onze digitale marketing experts te praten bij GigaLeads.

Gigaleads biedt op maat gemaakte B2B-leadgeneratiecampagnes.
Je loopt maandelijks meer dan 100+ leads mis!

Ontdek hoe veel leads Gigaleads voor jou gan garanderen, zonder enig risico!

Ontdek hoe het werkt!

Let's talk!

Ben jij klaar om jouw bedrijf naar het volgende level te tillen? Neem dan snel contact op om te kijken of we een match zijn.

Zie je geen boekingsformulier?

Klik hier!
Top social media marketingbedrijf in de energie- en natuurlijke hulpbronnensector in Londen, erkend door Clutch.Badge: Top mediaplanning- en inkoopbedrijf in Cambridge 2024, erkend door Clutch.Badge: Top reclamebedrijf in Nederland 2024, erkend door Clutch.
Badge: Hoogst gewaardeerd bedrijf op Google Reviews, erkend voor klanttevredenheid.

Plan een afspraak in!

Vul onderstaand formulier in om te zien of je in aanmerking komt voor onze service.

Plan een afspraak in!

Vul onderstaand formulier in om te zien of je in aanmerking komt voor onze service.
Bekijk onze privacyverklaring
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.