Introductie
Diamondflame is dé bestemming voor sfeer in elk interieur. Zij beschouwen het huis van hun klanten als een prioriteit. Met de nieuwste sfeerhaarden en actuele interieurtrends bieden ze een compleet aanbod voor zowel particulieren als zakelijke klanten. Het team is dagelijks actief om elk droominterieur te realiseren, van op maat gemaakte cinewalls tot complete woningrenovaties. Dit alles wordt snel, betaalbaar en met uitstekende service uitgevoerd.
De uitdagingen en doelstellingen van Diamondflame:
- Het creëren van een consistente bron van betaalbare, goede leads.
- Het verhogen van hun conversiepercentage.
- Het ontdekken van een nieuwe doelgroep.
Onze aanpak en strategie:
Goedkope leads:
- Voordat we de samenwerking met Diamondflame aangingen, hebben we samen met de eigenaar Rachid bekeken wat hen echt onderscheidt van de concurrentie en hebben daarop gebaseerde unieke acties gecreëerd die we konden inzetten voor onze advertenties.
- Nadat we de juiste actie hadden gekozen, zijn we gaan kijken naar hun foto- en videomateriaal om te zien welke we konden gebruiken voor het creëren van onze advertenties. Hierbij keken we naar de hoogste kwaliteit en vooral naar welke advertenties al goed converteerden bij hun doelgroep.
- Vervolgens zijn we gestart met het opzetten van verschillende Meta-campagnes, waarin we verschillende acties, creaties, koppen, teksten en doelgroepen testten. Daaruit bleek al snel dat sommige campagnes het beter deden dan andere (lagere kosten per lead); de minder succesvolle campagnes hebben we vervolgens uitgezet. De campagnes waarbij leads binnenkwamen voor een goede prijs hebben we geleidelijk opgeschaald.
Kwaliteit:
Bij Gigaleads werkt onze strategie als volgt: we optimaliseren eerst voor een lage kost per lead. Hierbij kijken we niet direct naar de kwaliteit van de leads, omdat je zonder leads niet kunt weten of de kwaliteit goed is. Nu we de juiste kosten per lead hebben, focussen we ons op de kwaliteit en de conversie van lead naar afspraak. Dit hebben we op verschillende manieren gedaan:
- Landingspagina: We hebben een landingspagina gemaakt en de best presterende campagnes gedupliceerd, waarbij we een van deze campagnes richtten op het invullen van een formulier op Meta en de andere op doorklikken naar de landingspagina. Een landingspagina helpt bij de kwaliteit omdat mensen een extra stap moeten zetten om hun gegevens achter te laten en omdat ze op de landingspagina meer informatie krijgen over het product of de dienst.
- Automatische berichtenstroom: Daarnaast hebben we onze software ingezet om automatisch een bericht te versturen via WhatsApp, vijf minuten nadat de lead zijn gegevens heeft ingevuld. Hierbij maken we niet alleen gebruik van standaardberichten, maar sturen we ook brochures en vooraf opgenomen spraakmenu’s om de lead het gevoel te geven dat er snel wordt gehandeld en meer informatie te geven over de actie. Dit zorgt niet alleen voor betere kwaliteit, maar ook voor een hogere conversie van lead naar afspraak.
- Nabellen van leads: Nadat klanten al deze stappen hebben doorlopen, belt ons belteam de leads op en filtert hun interesse-niveau en boeken we direct een afspraak in bij Diamondflame.
Het resultaat was geweldig
Dankzij de inzet van Diamondflame en het uittesten van verschillende strategieën om de kosten per lead te verlagen en de conversies te verhogen, hebben we uiteindelijk de perfecte sweet spot gevonden.
Kost per lead: €12
600+ warme leads
Conversie van 16%
Landingspagina
We zijn trots op wat we doen en laten je graag zien hoe de landingspagina van Diamond er uit ziet:
Advertenties
Om bezoekers op de landingspagina te krijgen gebruikten we advertenties op Facebook. Hier kun je de resultaten en advertenties zien: