Introductie
DUMA Isolaties biedt hoogwaardige isolatieoplossingen voor spouw, dak en vloer, toegepast met de modernste technieken en materialen.
Zo helpen ze particulieren in Nederland met het verduurzamen en besparen op hun gasverbruik. Niet alleen assisteren ze bij het isoleren, maar ze helpen ook met het aanvragen van beschikbare subsidies om het voor de klant nog aantrekkelijker te maken.
De uitdagingen van DUMA Isolaties:
Geen ROI op marketing: Voordat DUMA Isolaties een samenwerking met Gigaleads startte, hebben ze met verschillende marketingbureaus gewerkt en diverse marketingstrategieën getest, maar dat leverde vaak veel te dure leads op. De kosten van de leads liepen op tot een punt waarop het niet meer winstgevend genoeg was om door te gaan. Hoe je het ook wendt of keert, aan het einde van de dag heb je niets aan marketing als het niets oplevert.
Leadkwaliteit: DUMA Isolaties kocht voor onze samenwerking hun leads in bij offertevergelijkers. Hoewel dit een consistente bron van leads opleverde, ging dit ten koste van de conversie op die leads. De leads werden namelijk ook naar meerdere partijen doorgestuurd, waardoor de klanten vaak meerdere offertes hadden liggen en ze moesten concurreren tegen veel andere partijen.
Naamsbekendheid: Buiten mond-tot-mondreclame en offline marketing had DUMA Isolaties geen strategie voor het creëren van naamsbekendheid in hun regio. Dit betekende dat ze alleen afhankelijk waren van leadgenerators en mond-tot-mondreclame.
Oplossingen van Gigaleads:
Onweerstaanbaar aanbod: Als marketing te duur wordt, is het creëren van een aantrekkelijk aanbod het belangrijkste wat je kunt doen. We hebben goed gekeken naar wat de concurrentie doet in de regio en het aanbod zodanig aangepast dat dit de leadkosten halveerde en de conversies verdubbelde.
Advertenties: Als het aanbod goed is, heb je uiteraard nog een manier nodig om je doelgroep van het aanbod op de hoogte te brengen. Dit hebben we gedaan door middel van advertenties via Facebook & Instagram, waar we de doelgroep prikkelen om een aanvraag in te dienen.
Kwaliteitsoptimalisatie: Je hebt niets aan leads als ze niets opleveren, vandaar dat we continu sleutelen aan het verbeteren van de leadkwaliteit. Zo hebben we bij Duma Isolatie door middel van e-mailcampagnes ervoor gezorgd dat de leads eerst een reeks e-mails ontvangen voordat men de leads opbelt. Dit zorgde voor vertrouwen en een verhoging van de conversie van lead naar afspraak.
Retargeting-campagnes: Zoals Jeff Bezos zegt: “Data is king”. Toen we eenmaal genoeg data hadden verzameld vanuit de landingspagina, hebben we die data gebruikt voor onze retargeting-campagnes.
Het resultaat was geweldig:
Gedreven door onze kennis in leadgeneratie en in de renovatiesector wisten we de juiste triggers te raken voor een succesvolle samenwerking. Ze genieten nu niet alleen van goedkopere leads, maar ook van leads die meer omzet opleveren. Dit alles terwijl ze niet meer afhankelijk zijn van leadgeneratoren en nu hun eigen kanaal hebben. Ook ontvangen ze nu veel meer aanvragen via hun eigen website door de naamsbekendheid die we hebben opgebouwd.
Het resultaat in cijfers is dat ze nu 30% conversie halen op een kostprijs per lead van €19 euro. Dit betekent dat ze nu een gemiddelde kostprijs per aankoop hebben van €60 euro op een product dat hen minimaal €600 euro winst oplevert. Dit betekent dat ze een marketingmachine hebben die voor elke euro die ze erin stoppen, €10 euro uithaalt.
