Introductie
Bij Smart-NRG bedenken en ontwerpen ze voor consumenten en bedrijven duurzame energieoplossingen zoals zonnepanelen, batterij oplossingen, laad mogelijkheden en verduurzamingsoplossingen.
Als je zonnepanelen wilt kopen of huren dan regelt Smart-NRG de volledige aanschaf traject waarbij ze ook kunnen helpen met het plaatsen van batterij oplossingen of laadpalen voor elektrische auto’s.
Van advies tot aan zonnepanelen plaatsen, met uitstekende service! Smart-NRG biedt een totaalpakket aan voor duurzame oplossingen!

Smart-NRG: uitdagingen en doelstellingen.
Smart-NRG, net als veel andere zonnepanelenbedrijven, had moeite met het vinden van potentiële klanten. De vraag naar zonnepanelen was afgenomen, terwijl het aanbod juist was toegenomen.
Na de stijging van de energieprijzen in Nederland ontstond er een “zonnepanelenhype”. Iedereen wilde zonnepanelen hebben, en leads genereren was nog nooit zo makkelijk geweest. De markt was booming, en veel zonnepanelenbedrijven zaten tot wel een jaar vooruit.
Deze periode zag ook de komst van veel nieuwe zonnepanelenbedrijven. Toen de energieprijzen begonnen te dalen en de overheid aankondigde dat de salderingsregeling zou verlopen in 2025, begon de vraag naar zonnepanelen weer af te nemen. Tegelijkertijd was er veel meer concurrentie.
Smart-NRG werd niet door deze uitdagingen tegengehouden. Het bedrijf wist dat het een goed product had, en wilde juist gaan schalen. Daarom namen ze contact op met Gigaleads.

De strategie en aanpak die we hebben gebruikt voor Smart-NRG
- Het optimaliseren van het aanbod: Om je te onderscheiden van de concurrentie, is het belangrijk om een sterk aanbod te hebben. We hebben Smart-NRG inzicht gegeven in hoe ze hun aanbod konden verbeteren. Door onze samenwerking met vele andere zonnepanelenbedrijven hebben we een goed beeld van wat werkt en wat niet.
- Doelgroeponderzoek: Om de ideale doelgroep te bepalen, voeren we grondige testen uit. We draaien verschillende gerichte advertenties op verschillende platformen om inzicht te krijgen in het gedrag van potentiële klanten.
- Doelgroepen optimaliseren voor succes: Toen we de juiste doelgroepen hadden geïdentificeerd, hebben we deze centraal gesteld in onze advertentiestrategie. We hebben advertentie ontwerpen- en teksten gemaakt die specifiek zijn afgestemd op deze doelgroepen. We hebben alle doelgroepencampagnes die niet presteerden uitgeschakeld om te voorkomen dat er onnodig budget wordt verspild aan onrendabele campagnes.
- Opschalen: Toen we de CPA (kosten per acquisitie) hadden bepaald en we wisten hoeveel geld Smart-NRG uitgaf voor het vinden van een nieuwe klant via advertenties, wisten we dat we winstgevend waren. Toen zijn we begonnen met het opschalen van hun advertentiebudget om meer leads te genereren op een winstgevende manier.

Kost per lead: €11
300+ warme leads
Conversie van 15%
Landingspagina
We zijn trots op wat we doen en laten je graag zien hoe de landingspagina van Smart NRG er uit ziet:

Advertenties
Om bezoekers op de landingspagina te krijgen gebruikten we advertenties op Facebook. Hier kun je de resultaten en advertenties zien:
